سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی مزایا و معرفی امکانات و کاربرد های VOIP

بررسی مزایا و معرفی امکانات و کاربردهای VOIP :

قبل از بررسی مزایای VOIP ویپ و به تصویر کشیدن امکانات و کاربردهای VOIP، اجازه دهید یک حقیقت انکار ناپذیر را برای شما بازگو نمایم :
جهان امروز با تغییرات اساسی روبرو است. سیستم ها به یک تجربه بی‌‌درنگ تبدیل شده اند؛ ما با جریان بی‌رحمی از پیام‌ها و ارتباطات روبرو هستیم. همه چیز در حال دیجیتالی شدن است تا توان هضم این همه اطلاعات به دوش کامپیوتر ها بیفتد .
سیستم های تلفنی هم از این قضیه مستثنی نیستند. VOIP ویپ یا Voice Over IP انقلابی در صنعت مخابرات ایجاد کرد، امکانات، مزایا و همچنین کاربرد VOIP ویپ به قدری است که مهاجرت از سیستم های آنالوگ سنتی را به سمت  آن اجتناب ناپذیر می کند، هرچند اگر هنوز هم دلیل کافی برای مهاجرت یا راه اندازی سیستم‌های VOIP ویپ نمی‌بینید به زودی مجبور به این کار خواهید شد زیرا مخابرات هم از چندی پیش خطوط تلفنی سازمانی را فقط به صورت دیجیتال ارائه می دهد.
با این اوصاف ما به چند کاربرد کلیدی و مزایای ویپ VOIP اشاره می کنیم :

مزیت سیستم‌های VOIP و کاهش هزینه های تلفنی :

یکی از  امکانات و مزیت های اساسی استفاده از سیستم‌های  تلفنی مبتنی بر VOIP ویپ کاهش هزینه های تلفن برای سازمان ها می باشد. با استفاده از آن هزینه مکالمه بین شعب مختلف رایگان خواهد بود (حتی اگر شعب بین اللملی داشته باشید).

مقیاس پذیری از مزیت‌های اساسی VOIP :

سیستم های مبتنی بر VOIP بسیار مقیاس پذیرند، حتی اگر پرسنل سازمان شما چند برابر شود نیازی به تغییر زیرساختی در آن نخواهد بود. که این امکان در VOIP هم باعث کاهش هزینه در سازمان‌های در حال رشد می شود و هم زمان توسعه را کاهش می دهد.

از کاربردهای VOIP ویپ و ارتباط بین دفاتر مختلف :

با بهره گیری از کاربردها و امکانات VOIP ویپ دیگر لازم نیست برای ارتباط با سایر دفاتر خود از خطوط شهری استفاده کنید و یا برای ارتباط با شخص مورد نظر خود چند دقیقه معطل شوید، شما می توانید همانند اشخاص داخل شعبه خود آنها را مستقیم  شماره‌گیری کنید.

دریافت و ارسال فکس از کاربردهای هیجان انگیز VOIP :

اگر از دستگاه های پر دردسر فکس خسته شده اید، از مزیت های VOIP ویپ امکان ارسال و دریافت فکس بدون نیاز به دستگاه فکس می‌باشد، حتی می توانید فکس‌های دریافتی را در پست الکترونیک خود مشاهده نمایید .

استفاده از ظرفیت شبکه موجود برای راه‌اندازی سیستم VOIP :

در همه سازمان‌ها شبکه کامپیوتری وجود دارد. با بهره‌گیری از امکانات سیستم‌های مبتنی بر VOIP دیگر نیازی به سیم کشی مجزا برای تلفن‌ها نیست و می‌توان از همان زیرساخت برای تلفن ها هم استفاده کرد .
آموزش voip

عدم نیاز به خرید گوشی‌های تلفنی از مزیت‌ها و امکانات چشم‌گیر VOIP :

یکی از مزیت های سیستم های VOIP ویپ استفاده از کامپیوترها و یا گوشی های تلفن همراه به عنوان تلفن است. این مزیت خود دلیلی بر کاهش هزینه‌های خرید و تجهیز شبکه تلفنی در سازمان و یا کسب و کار شما دارد.

امکان برقراری کنفرانس تصویری از دیگر کاربردهای VOIP :

در سیستم های آنالوگ فقط امکان کنفرانس صوتی وجود داشت ولی با استفاده از سیستم های مبتنی بر ویپ شما می توانید یک کنفرانس تصویری با کیفیت را نیز تجربه نمایید .

تهیه گزارشات حرفه‌ای نتیجه هوشمندانه‌ی استفاده از امکانات VOIP :

شما می‌توانید از امکانات گزارش گیری VOIP ویپ در سطوح مختلف کسب و کار خود استفاده نمایید، به عنوان مثال می توانید کارکرد دقیق ( شامل زمان مکالمه شماره‌هایی که با آنها تماس گرفته شده ) پرسنل را به تفکیک  داشته باشید.

ضبط مکالمات، از کاربردهای پر استفاده در VOIP :

امکان ضبط مکالمات یکی از ویژگی های جذاب سیستم های ویپ است شما می توانید تمام مکالمات را به تفکیک ضبط کنید و به راحتی توسط پنل وب جستجو کنید و به آنها گوش دهید.

ارتباط با انواع CRM و اتوماسیون اداری :

ارتباط سیستم تلفنی با CRM و اتوماسیون‌های اداری راه‌کاری ایده آل برای بالا بردن کیفیت سرویس دهی می باشد، این اتفاق در سیستم های مبتنی بر VOIP به راحتی امکان پذیر است .
حتی شما می توانید سیستم های VOIP را به وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود متصل کنید و در پیگیری تلفنی اپراتور خود را کمتر درگیر کنید.

پیاده سازی سیستم‌های سیاست گذاری کاربردی بی‌نظیر در VOIP :

با استفاده از بهره مندی از مزایا و امکانات ویپ VOIP به راحتی می‌توانید دسترسی کاربران به داخلی های خاص و شماره های خاص شهری و کشوری را محدود کنید.

امکان اتصال به خطوط دیجیتال بدون سخت افزار اضافی در VOIP :

شما با استفاده از سیستم های ویپ می توانید از خطوط SIP Trunk و خطوط اینترنتی اپراتور‌های مختلف، به راحتی استفاده نمایید .

توجه !!!
امکانات زیاد دیگر در VOIP ، مثل IVR های چند مرحله ای ، مدیریت زمان ، امکان پارک تماس ، راه اندازی مراکز تماس پیشرفته ، صف تماس ، صندوق صوتی و ….. تنها بخش کوچکی از مزایای و کاربرد های بی‌شمار استفاده از سیستم‌های تلفنی مبتنی بر VOIP می‌باشد.